Thursday, May 30, 2019

Drawing the Female Form - Part 2. - Using Appealing Design - 女性を女性らしく描く - Part 2 – アピール(魅力)のあるデザインを使う



As I described in my previous blog: Straights Vs. Curves   the compliments of straights and curves is what we want to use for a more graphic and animated quality when drawing the human figure.

以前のブログ記事「直線 VS. 曲線」(http://kicreativestudio.blogspot.com/2018/02/straights-vs-curves.html)で説明したように、補完し合う直線と曲線の組み合わせは、グラフィック調あるいはアニメーション寄りのクオリティで人物を描くときに使うと有効です。 

Gesture is still the most important aspect, but we can combine our foundation understanding of capturing the figure using appealing graphic shapes.

ジェスチャーはもちろん一番重要です。この基本的な理解を魅力的なグラフィックシェイプで人物をとらえることに組み合わせると、アピールが高まります。 


One of my favorite and most reliable tools for figure drawing using the 'rice bag' (or the flour sack in the USA)  as a shorthand model for the human pelvis.  (See past blog:  Your Friend: The Rice Bag)  A problem however is that the rice bag is somewhat male in design.

人間の体幹を「コメ袋(小麦袋)」としてとらえるのは、私のお気に入りのやり方であり、人物ドローイングで最も信頼できるツールの1つです(過去のブログ記事「Your Friend: The Rice Bag」参照:http://kicreativestudio.blogspot.com/2018/02/straights-vs-curves.html)。しかし問題は、コメ袋がやや男性的なデザインであることです。
However as you can see above, we can modify it to match the small ribcage and flaring out hips of a female.  We can even make this a very graphic form as seen above.  Glenn Vilppu likes to call this a "Schmoo" design.  (Based on the American comic character The Schmoo by Al Capp.)  

上のイラストをご覧ください。コメ袋を少し小さくして、小さい胸郭に合わせ、腰を広げることで女性に合わせられます。さらに、これをグラフィック形状に簡略化することもできます。巨匠グレン・ビルプ先生は、これを「シュムー」デザインと呼んでいます(Al Cappによるアメリカのコミック「The Schmoo」の主役です)。

But if you want we can break it down even more graphically to simple shapes using straights and curves.  

さらに単純化すると、直線と曲線を組み合わせた単純なシェイプになります。 

Look for more examples of this in the videos and examples below!  Give it a try in your own drawings!  You'll see results soon! 

以下に動画とサンプルをご用意しました。皆さんのドローイングでもお試しください。すぐに結果が表れるはずですよ! 













Alphonse Mucha

アルフォンス・ミュシャ

Frank Cho

フランク・チョウ







Jin Kim

ジン・キム





No comments:

Post a Comment